Šiaulių „Saulės“ pradinė mokykla

Laboratorijos

Laboratorijos – Akordeonas
🔬 STEAM laboratorija

STEAM laboratorija – tai erdvė, skirta mokiniams tyrinėti, kurti ir atrasti pasitelkiant gamtos mokslus (Science), technologijas (Technology), inžineriją (Engineering), menus (Arts) ir matematiką (Mathematics).

🧪 Laboratorijoje mokiniai ir mokytojai gali naudotis:

🔍 Mikroskopais ir kitomis mokslinėmis priemonėmis
📊 Matuokliais ir jutikliais (šviesos, garso, temperatūros ir kt.)
⚡ Elektros rinkiniais, kūrybiniais įrankiais ir matavimo prietaisais
🎨 Kitomis STEAM veikloms pritaikytomis priemonėmis

🌟 Čia mokiniai ugdo:

Kūrybiškumą, kritinį mąstymą, bendradarbiavimo bei problemų sprendimo įgūdžius. Tai vieta, kur matematika virsta menu, technologijos – kūryba, o mokslas – nuotykiu.

🎭 KŪRYBINIŲ TECHNOLOGIJŲ laboratorija

KŪRYBINIŲ TECHNOLOGIJŲ laboratorija – tai erdvė, skirta kūrybiškumo ir technologijų sintezei, kur menas, dizainas ir inžinerija susilieja į naujas kūrybos formas. Laboratorijos tikslas – užtikrinti mokymosi tarpdiscipliniškumą.

🧩 Paskirtis:

🧪 Eksperimentavimas – saugi aplinka idėjoms išbandyti ir eksperimentuoti su naujomis technologijomis
📚 Mokymasis ir tyrimai – galimybė gilinti žinias apie kūrybines technologijas ir kurti tyrimais grįstus projektus
💡 Inovacijų kūrimas – skatinamas naujų idėjų atsiradimas ir jų pritaikymas kūrybinėse industrijose

🌞 Ugdomos kompetencijos:

🛠️ Technologinis raštingumas – gebėjimas atpažinti, vertinti ir naudoti tradicines bei pažangias technologijas kasdieniame gyvenime
🧠 Dizaino mąstymas – problemų identifikavimas, idėjų generavimas, sprendimų kūrimas ir rezultatų vertinimas
🤝 Nuostatų formavimas – kūrybiškumas, atsakomybė, atkaklumas, komandinio darbo gebėjimai ir suvokimas apie etišką bei tvarią technologijų naudą

Laboratorijoje sukauptos priemonės, įvairios gamtinės ir antrinės medžiagos bei kitas inventorius sudaro palankias sąlygas projektinei veiklai ir kūrybinių iniciatyvų įgyvendinimui.

✨ MATEMAGIJA laboratorija

MATEMAGIJA laboratorija – tai kūrybiška ir inovatyvi mokymosi erdvė, skirta mokinių matematinių gebėjimų tobulinimui ir pasiekimų gerinimui, padedant atrasti matematiką kaip įdomų, tyrinėjimais grįstą ir praktiškai pritaikomą dalyką.

🧰 Laboratorijoje mokiniai ir mokytojai gali naudotis:

🧮 Manipuliacinėmis (praktinėmis) priemonėmis – skaičiavimo kūbeliais, lazdelėmis, geometrinėmis figūromis, svorio, tūrio ir ilgio matavimo priemonėmis ir kt.
📱 Skaitmeninėmis (interaktyviomis) priemonėmis – interaktyviais žaidimais, planšetėmis ir kitomis skaitmeninėmis platformomis
🧩 Loginėmis ir kūrybinėmis priemonėmis – loginiais bei matematiniais žaidimais, dėlionėmis ir galvosūkiais
🖼️ Vizualinėmis (vaizdinėmis) priemonėmis – plakatais, geometrinių figūrų modeliais, laikrodžiais, pinigų modeliais ir kt.

🌟 Čia ugdomi gebėjimai:

Vaikai lavina ne tik skaičiavimo įgūdžius, bet ir matematinį mąstymą – atpažįsta dėsningumus, sprendžia problemas ir argumentuotai pagrindžia savo sprendimus.

Žinios įgyjamos per praktinę, tiriamąją ir žaidybinę veiklą, kuri skatina aktyvų įsitraukimą, smalsumą ir mokymosi motyvaciją. Tokia veiklos forma sudaro sąlygas patirtiniam ugdymuisi – mokymosi procesas tampa ne tik veiksmingas, bet ir emociškai patrauklus.

🌿 GAMTAMOKSLINIŲ TYRIMŲ laboratorija

Gamtamokslinių tyrimų laboratorija – tai unikali erdvė, įrengta kupole. Čia gamta tampa klasės dalimi, o kiekvienas eksperimentas – gyvas atradimas. Mokiniai tyrinėja aplinką ne tik teoriškai, bet ir praktiškai – stebėdami, matuodami ir analizuodami tikrus gamtos procesus.

🧪 Mokiniai laboratorijoje:

💧 atlieka bandymus su vandeniu, oru, šviesa ir dirvožemiu;
🌱 stebi augalų augimą, mikroorganizmų veiklą, ekologinius reiškinius;
📏 mokosi rinkti duomenis, matuoti, fiksuoti ir aiškinti rezultatus.

🎓 Ugdomos kompetencijos ir vertybės:

Mokiniai mokosi taikyti mokslinį tyrimo procesą – nuo hipotezės iki išvadų, suprasti ryšį tarp žmogaus ir gamtos, atsakingai naudoti gamtos išteklius, dirbti komandoje ir dalintis atradimais.

Gamtamokslinių tyrimų laboratorija skatina integruotą gamtos mokslų pažinimą ir padeda formuoti mokinių gebėjimą taikyti teorines žinias praktinėse situacijose. Ši erdvė yra svarbi šiuolaikinės ugdymo aplinkos dalis, orientuota į tyrimais grįstą mokymąsi, gamtos pažinimą ir aplinkosauginį sąmoningumą.

🧱 LEGO laboratorija

LEGO laboratorija – tai kūrybiška erdvė, kurioje mokiniai tampa išradėjais, inžinieriais ir kūrėjais. Čia per žaidimą ir eksperimentus jie atranda technologijų pasaulį, mokosi konstruoti, programuoti ir spręsti realias problemas.

🔧 Veiklos ir įranga:

🏗️ Sudarytos sąlygos konstruoti įvairius modelius ir kurti projektus
🤖 LEGO Education Prime ir LEGO Education Spike rinkiniai bei programavimas
🖥️ Integruota kompiuterių klasė

🌟 Ką ugdo LEGO laboratorija:

🤖 Programuoti robotus ir automatizuoti judėjimą
⚖️ Suprasti, kaip veikia jėgos, pusiausvyra, energija ir mechanizmai
👥 Dirbti komandoje ir pristatyti savo kūrinius
🏁 Dalyvauti LEGO varžybose ir išbandyti idėjas praktikoje

STEM ryšys: LEGO laboratorija padeda pažinti STEM pasaulį (Science, Technology, Engineering, Mathematics) linksmai ir praktiškai – smalsumas čia virsta kūrybiškais sprendimais ir naujomis idėjomis.

Atnaujinta: 2025-10-29
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 8.00 – 8.45
  • 2. 09.00 – 09.45
  • 3. 10.00 – 10.45
  • 4. 10.55 – 11.40
  • 5. 12.10 – 12.55
  • 6. 13.05 – 13.50