Šiaulių „Saulės“ pradinė mokykla kryptingai tobulina savo veiklą pagal bendrojo vertinimo modelį

Šiaulių „Saulės“ pradinė mokykla nuosekliai, kryptingai ir sistemingai diegia kokybės kultūrą ir įsivertinimo praktiką mokykloje, pasitelkdama Bendrojo vertinimo modelį (Toliau – BVM). 2025 metų vasario mėnesį mokyklos BVM darbo grupė atliko 2024 m. veiklos kokybės įsivertinimą pagal šešis esminius kriterijus: Lyderystė, Žmonės, Partnerystė ir išteklių valdymas, Į suinteresuotas šalis orientuoti rezultatai, Procesai ir Darbuotojų rezultatai. Įsivertinimo rezultatai džiuginantys – mokykla demonstruoja brandžią vadybą, aukštą bendruomenės įsitraukimą ir tvirtus veiklos pamatus.
Lyderystė ir strateginė kryptis – aiški ir tvari. Mokyklos misija, vizija ir vertybės aiškiai apibrėžtos, atitinka įstaigos tikslus bei mokinių poreikius, o jų viešinimas mokyklos vidaus patalpose sustiprina bendruomenę bendrais siekiais. Lyderystės ir vadybos srityje atliktas tyrimas pagal temą „Mokymasis ir veikimas kartu“ atskleidė stiprų mokyklos vadovų ryšį su bendruomene – Mokyklos vadovų kompetencijų, santykio su bendruomene vertinimo vidurkis siekė 83 proc. 
Įtrauki darbuotojų politika. Didelis dėmesys 2024 m. buvo skiriamas darbuotojų įsitraukimui: jie aktyviai dalyvavo planavimo procesuose, dalinosi atsakomybėmis, prisidėjo prie mokyklos tobulinimo. Mokykloje parengta ir įgyvendinama Dovanų politika, atnaujinti darbuotojų atrankos ir mentorystės tvarkos aprašai, visiems mokyklos darbuotojams organizuojami mokymai aktualiomis temomis.
Partnerystės ir išteklių valdymas – nuosekliai stiprinami. Mokykla nuolat plečia partnerysčių su socialiniais partneriais tinklą,  įskaitant ir tarptautinį bendradarbiavimą – 2024 m. inicijuotas tarptautinės sutarties su Japonijos ugdymo įstaiga pasirašymas. Mokyklos ištekliai paskirstomi tikslingai –  kiekvienais metais Mokytojų ir Mokyklos tarybose tvirtinami mokymo priemonių prioritetai– mokykla atnaujino ugdomąsias aplinkas, praturtindama jas gamtamokslinių tyrimų, robotikos ir STEAM erdvėmis.
Orientacija į suinteresuotąsias šalis. Didelis dėmesys skiriamas mokinių, tėvų ir bendruomenės įtraukimui. 2024 m. atlikta apklausa apie įtraukiojo ugdymo kultūrą mokykloje, inicijuotas Tėvų klubo steigimas.  Mokykloje svarbi tėvų (globėjų, rūpintojų) nuomonė įvairiais klausimais, nuo priešmokyklinukų ir pirmokų adaptacijos, iki klasių mikroklimato gerinimo, mokyklos vykdomų veiklų kokybės tobulinimo. 2024 m. pabaigoje mokykloje pradėta diegti nauja informacinė sistema DBSIS aplinkoje, užtikrinanti skaidrų ir savalaikį bendruomenės informavimą.
Efektyvūs procesai – kryptingas valdymas. Mokykloje atliktas vykdomų veiklų efektyvumo įvertinimas, analizuojami darbo grupių rezultatai, vertinama jų pridėtinė vertė mokyklos veiklos tobulinimui. Didelis dėmesys skiriamas vidinių dokumentų atnaujinimui: parengta Korupcijos prevencijos programa (2024–2027), dovanų vertinimo ir viešųjų pirkimų vidaus kontrolės tvarkos aprašai ir t.t.     
                       Remiantis 2024 m. veiklų efektyvumo į(si)vertinimo rezultatais ir identifikuotomis mokyklos vykdomos veiklos tobulinimo galimybėmis, tobulinant mokyklos veiklos kokybę, 2025 m. planuojama atlikti: mikroklimato tyrimo lyginamąją analizę, parengti procesų valdymo aprašą, tęsti ir plėsti socialinį bendradarbiavimą, įgyvendinti Erasmus+ veiklas,  sistemingai stiprinti visų mokyklos darbuotojų kompetencijas bei jų įsitraukimą į mokyklos veiklų planavimą ir įgyvendinimą, kurti pažangią, skaidrią ir įtraukiančią ugdymo kultūrą, grįstą kokybės principais.
Šiaulių „Saulės“ pradinė mokykla žingsnis po žingsnio kuria pažangią, skaidrią ir įtraukiančią ugdymo kultūrą, pagrįstą kokybės vertinimo principais ir nuolatiniu tobulėjimu.

Autorius:
Vilma Gapšienė

Nuotraukos:
Akvilė Brajytė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas