Šiaulių „Saulės“ pradinė mokykla

STEAM Junior užsiėmimas „Vabzdžių pasaulis: gamtos tyrinėjimai ir 3D vabalo kūrimas“

Šiaulių miesto pradinukai dalyvavo integruotame STEAM ugdymo užsiėmime „Vabzdžių pasaulis: gamtos tyrinėjimai ir 3D vabalo kūrimas“. Veiklos metu mokiniai gilinosi į vabzdžių įvairovę, jų gyvenimo ciklus ir ekologinę reikšmę, taip pat taikė šiuolaikines technologijas kūrybiniams sprendimams.
Užsiėmimo tikslas
Pagrindinis veiklos tikslas: supažindinti mokinius su vabzdžių pasauliu, padėti suprasti šių organizmų svarbą ekosistemai ir ugdyti gebėjimą tyrinėti aplinką. Šalia gamtamokslinių žinių mokiniai tobulino ir skaitmeninius bei kūrybinius gebėjimus, dalyvaudami 3D modeliavimo procese.
Dalyviai
Užsiėmime dalyvavo Šiaulių miesto pradinių klasių mokiniai iš šių mokyklų:
Šiaulių „Rasos“ progimnazijos
Šiaulių Centro pradinės mokyklos
Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos
Veiklos eiga
Mokiniai mokyklų kiemuose stebėjo įvairius vabzdžius, analizavo jų gyvenamąsias aplinkas ir elgseną. Pastebėjimus fiksavo naudodami nešiojamuosius skaitmeninius mikroskopus, taip susipažindami su tyrimų technologijomis.
Vėliau mokiniai kūrė vabzdžių piešinius pikseliniu stiliumi. Popieriuje su langeliais arba skaitmeninėse piešimo programose. Šis etapas padėjo suprasti formų konstravimą iš paprastų geometrinių elementų.
Kūrybiniai piešiniai tapo pagrindu pažinčiai su 3D modeliavimo procesu. Mokiniai stebėjo, kaip iš dvimatės idėjos kuriamas trimačio objekto modelis, ir susipažino su 3D spausdinimo principais. Užsiėmimo pabaigoje mokiniai analizavo spausdinimo eigą bei aptarė, kaip modernios technologijos padeda kurti realius objektus.
Pasiekti rezultatai
Užsiėmimo metu mokiniai:
pagilino žinias apie vabzdžių įvairovę ir jų reikšmę gamtos pusiausvyrai;
mokėsi tirti gamtą pasitelkdami mikroskopus ir struktūruotą stebėjimą;
sukūrė pikselinio stiliaus vabzdžių vaizdus ir stebėjo jų prototipų gamybą 3D spausdintuvu;
suprato, kaip gamtos tyrinėjimas, kūryba ir technologijos gali būti jungiamos vienoje edukacinėje veikloje.
Ugdomos kompetencijos
Užsiėmimas prisidėjo prie įvairių mokinių kompetencijų plėtojimo:
Pažinimo kompetencijos: vabzdžių elgsenos ir gyvenamųjų aplinkų tyrinėjimas, ekologinių reiškinių suvokimas.
Skaitmeninės kompetencijos: darbas su skaitmeniniais mikroskopais, 3D modeliavimo ir spausdinimo principų pažinimas.
Kūrybiškumo kompetencijos: gebėjimas kurti ir perteikti idėjas pikselinio piešinio bei 3D modelio forma.
Socialinė ir emocinė kompetencija: komandinis darbas, atsakingas elgesys gamtoje, dalijimasis pastebėjimais ir išvadomis.
Programa įgyvendinta naudojant Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšas.

Autorius:
Jurgita Žukauskienė, Neringa Urbonienė

Nuotraukos:
Jurgita Žukauskienė, Neringa Urbonienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas