Šiaulių „Saulės“ pradinė mokykla

Ilgalaikis gamtamokslinis projektas „Rašau, tyrinėju, atrandu“: pirmokai gamino natūralius akvarelės dažus

Mokyklos antrokai vykdo ilgalaikį gamtamokslinio ugdymo projektą „Rašau, tyrinėju, atrandu“, kurio tikslas: skatinti vaikų smalsumą, mokslinį mąstymą, tyrinėjimo įgūdžius ir kūrybiškumą. Viena iš projekto dalių tapo praktinė veikla „Akvarelė“, kurios metu antrokai išbandė netradicinį dailės būdą: dažus gamino iš natūralių žaliavų.
Tyrinėjo gamtines medžiagas.
Veiklos pradžioje mokiniai susipažino su natūraliomis medžiagomis, iš kurių galima išgauti spalvą: morkomis, paprikomis, raudonuoju kopūstu, burokėliais, špinatais, mėlynėmis ir kitomis uogomis bei daržovėmis. Vaikai lygino jų spalvą, kvapą, tekstūrą, aptarė, kodėl skirtingi augalai turi skirtingus pigmentus ir kur gamtoje jie naudojami.
Dažų gamyba: nuo sulčių išspaudimo iki pigmento analizės.
Pasitelkę sulčiaspaudę, pirmokai spaudė sultis iš pasirinktų daržovių ir uogų. Išgautos ryškiaspalvės sultys tapo gamtinių pigmentų pagrindu. Mokiniai:
stebėjo, kaip kinta skysčio spalva priklausomai nuo pasirinktos žaliavos.
Pylė sultis į matavimo cilindrus, lygindami jų intensyvumą ir skirtingus atspalvius.
Aptarė, kodėl kai kurie pigmentai tirštesni ar vandeningesni.
Tyrė, kuri žaliava suteikia stipriausią akvarelei tinkamą spalvą.
Taip mokiniai susipažino su pagrindiniais eksperimentavimo žingsniais: stebėjimu, hipotezių kėlimu, bandymu ir rezultato aptarimu.
Kūrybinė dalis: tapyba natūraliais dažais
Pasigaminę dažų, pirmokai išbandė juos tapyboje. Vaikai stebėjo, kaip natūralūs pigmentai elgiasi ant popieriaus:
kurie lengviau susigeria,
kurie palieka ryškų ar švelnų atspalvį,
kaip spalvos maišosi tarpusavyje.
Natūrali akvarelė skatina įsijausti į procesą, stebėti rezultatą ir kurti naudojant netradicines priemones, o tai lavina vaikų kūrybiškumą ir estetinius gebėjimus.
Projektinė veikla skatina mokslinį mąstymą.
Ilgalaikis projektas „Rašau, tyrinėju, atrandu“ orientuotas į mokymąsi per patirtį. Vaikai mokosi ne tik atlikdami praktinius bandymus, bet ir juos aprašydami, aptardami ir lygindami. Tokia veikla ugdo:
gebėjimą tyrinėti ir kelti klausimus,
pastabumą ir loginį mąstymą,
kalbinius gebėjimus,
komandinio darbo įgūdžius,
atsakomybę už savo darbo procesą.
Patirtinis mokymasis - nuo mažų žingsnių iki didelių atradimų.
Pirmokai su dideliu entuziazmu įsitraukė į veiklą, aktyviai eksperimentavo, diskutavo ir priėjo savų išvadų. Tokių projektų metu ugdomi ne tik gamtamoksliniai ir kūrybiniai gebėjimai, bet ir noras domėtis aplinkiniu pasauliu, suprasti jo reiškinius bei drąsiai atrasti nauja.

Autorius:
Akvilė Brajytė

Nuotraukos:
Neringa Urbonienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas