Projektinis mokymasis - kelias į inovatyvų ir įtraukiantį ugdymą

Projektinis mokymasis vis dažniau laikomas vienu efektyviausių šiuolaikinio ugdymo metodų. Jis skatina mokinių savarankiškumą, kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir padeda spręsti realias problemas. Tokia mokymosi forma sukuria įtraukiančią aplinką, kurioje mokiniai tampa aktyviais žinių kūrėjais.

Siekdamos gilinti žinias apie projektinį mokymąsi, Šiaulių „Saulės“ pradinės mokyklos pradinių klasių mokytojos Agnė Šimkevičiūtė ir Neringa Urbonienė 2025 m. kovo 3–8 dienomis dalyvavo „Erasmus+“ programos mokymuose „Project-Based Learning for Primary School“, organizuotuose Florencijoje, „Europass Teacher Academy“. Patirtimi jos pasidalijo kovo 27 d. metodinės tarybos posėdyje, pristatydamos svarbiausius mokymų aspektus kolegoms.

Mokymų metu pedagogės gilinosi į projektinio mokymo principus, lygino juos su tradiciniais ugdymo metodais ir ieškojo būdų, kaip šį metodą pritaikyti pradinėse klasėse. Išryškintas projektinio mokymosi potencialas - skatinti bendradarbiavimą, kūrybiškumą ir aktyvų įsitraukimą. Taip pat daug dėmesio skirta mokyklos ir šeimos bendradarbiavimui - tėvų įtraukimui į projektines veiklas ir visos mokyklos bendruomenės telkimui.

Svarbi mokymų dalis - praktinė veikla. Mokytojos kūrė projektinių veiklų planus, formulavo probleminius klausimus, analizavo, kaip tyrimais grįstas mokymas gali būti integruotas į ugdymo turinį. Ypač akcentuotas probleminis mokymas - metodas, leidžiantis mokiniams tyrinėti, eksperimentuoti ir patiems ieškoti sprendimų. Tai skatina giluminį mokymąsi, stiprina praktinius įgūdžius ir padidina mokinių motyvaciją.

Pasak mokytojų, šis metodas ypač tinkamas taikyti gamtos mokslų, matematikos ir socialinių mokslų pamokose, tačiau jį galima integruoti ir į kitus dalykus.

Pedagogės taip pat pristatė skaitmeninius įrankius, kurie padeda individualizuoti mokymą, aktyvinti mokinius ir vizualizuoti sudėtingesnes sąvokas. Tai - Teachy.app, Canva, Wordwall, Goosechase. Šie įrankiai ne tik gerina ugdymo kokybę, bet ir stiprina mokinių įsitraukimą.

Mokymų metu buvo aptarti ir kitų Europos šalių švietimo sistemų ypatumai, vertinimo metodikos bei pedagoginiai iššūkiai. Tarpkultūrinės diskusijos leido pažvelgti į ugdymą globaliu požiūriu ir pasisemti idėjų, kurias galima pritaikyti Lietuvos kontekste.

Mokymų pabaigoje dalyvėms įteikti pažymėjimai, patvirtinantys jų įgytas žinias ir kompetencijas. Ši profesinio tobulėjimo patirtis praturtino mokytojų pedagoginį akiratį ir suteikė vertingų įrankių, padedančių modernizuoti ugdymo procesus ir skatinti mokinių įsitraukimą bei pasiekimus.

ERASMUS+ Projektas Nr. 2024-1-LT01-Ka121-SCH-000220653
Mokinių matematinių pasiekimų gerinimo modelis, grindžiamas probleminiu mokymusi (MATau-PRO) 

Vilma Gapšienė, atsakinga už projekto viešinimą ir sklaidą.

Autorius:
Vilma Gapšienė

Nuotraukos:
Mokytojos

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas