Projektais Grįstas Mokymas: naujos galimybės pradinėje mokykloje

ERASMUS+ Projektas

Nr. 2024-1-LT01-Ka121-SCH-000220653

Mokinių matematinių pasiekimų gerinimo modelis, grindžiamas probleminiu mokymusi (MATau-PRO)

Projektais grįstas mokymas tampa vis populiaresnis kaip inovatyvus ir veiksmingas ugdymo metodas, skatinantis mokinių savarankiškumą, kritinį mąstymą ir problemų sprendimo įgūdžius. Siekdamos tobulinti savo kompetencijas šioje srityje, Šiaulių ,,Saulės“ pradinės mokyklos pradinio ugdymo mokytojos Neringa Urbonienė ir Agnė Šimkevičiūtė, 2025 m. kovo 3-8 dienomis dalyvauja „Erasmus+“ programos mokymuose „Project-Based Learning for Primary School“, kurie vyksta Europass Teacher Academy, Florencijos mieste.
         Teoriniai pagrindai ir praktiniai Iššūkiai. Pirmąją mokymų dieną dalyvės susipažino su projektiniu mokymu, nagrinėjo jo principus, lygino su tradiciniais mokymo metodais bei aptarė jo privalumus. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas tam, kaip projektinis mokymas ugdo mokinių savarankiškumą, skatina juos kurti, tyrinėti ir spręsti realias problemas. Antrąją dieną mokytojos pristatė savo mokyklą, dalijosi patirtimi, aptarė iššūkius, su kuriais susiduria diegdamos inovatyvius metodus. Diskusijose akcentuotas mokyklų ir šeimų bendradarbiavimas, siekta rasti būdų, kaip į projektinį mokymą aktyviai įtraukti mokinių tėvus ir visą mokyklos bendruomenę.
         Nuo teorijos prie praktikos. Trečiąją mokymų dieną mokytojos susitelkė į praktinį darbą – jos formavo probleminius klausimus, analizavo, kaip suderinti tyrimais grįstą mokymąsi su ugdymo programa, rengė pirmuosius projektų planus. Šis procesas padėjo geriau suprasti, kaip efektyviai pritaikyti projektinio mokymo metodiką pradinėse klasėse, kad ji būtų ne tik prasminga, bet ir motyvuojanti mokinius.
        Projektais grįstas mokymas – šiuolaikinio ugdymo kryptis.  Projektinis mokymas yra viena iš ateities ugdymo krypčių, skatinanti mokinius veikti, atrasti ir reflektuoti. Jis leidžia vaikams mokytis per patirtį, ugdo atsakomybę už savo mokymąsi bei stiprina bendradarbiavimo įgūdžius. Mokymuose įgytos žinios ir patirtis padės geriau suprasti, kaip praktiškai taikyti projektinio mokymo metodiką pradinėse klasėse, kuriant dinamiškesnę ir įtraukesnę mokymosi aplinką. Tai svarbus žingsnis į priekį siekiant kokybiško ir šiuolaikiško ugdymo.

Autorius:
Vilma Gapšienė

Nuotraukos:
Mokytojos

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas