Šiaulių „Saulės“ pradinė mokykla

STEAMJunior užsiėmimas „Judėjimo mechanika: robotų konstravimas su VEX ir LEGO“

Tikslas:
Šio užsiėmimo tikslas buvo supažindinti mokinius su mechanikos ir robotikos principais, ugdyti gebėjimą taikyti technines žinias praktikoje, konstruojant ir programuojant judančius robotus. Mokiniai turėjo galimybę išbandyti įvairias technologijas ir įrankius, skirtus robotų kūrimui ir valdymui, bei gilinti savo supratimą apie šias mokslo sritis.
Priemonės:
VEX robotikos rinkiniai
LEGO robotikos rinkiniai
Kompiuteriai su programavimo platformomis
Varžybų trasa ir šiukšlių rinkimo elementai robotams
Veikla:
Užsiėmimo metu mokiniai buvo įtraukti į įvairias veiklas, susijusias su robotų kūrimu ir programuojamu. Pirmiausia, jie konstravo judančius robotus naudodami VEX ir LEGO technologijas, kūrė besisukančius ir manevruojančius modelius. Mokiniai analizavo variklių ir jutiklių veikimą, tyrė, kaip šios dalys veikia roboto judėjimą. Taip pat buvo atlikta robotų programavimas: mokiniai nustatė judėjimo trajektorijas, mokėsi vengti kliūčių, valdyti greitį ir tikslumą.
Užsiėmimo pabaigoje mokiniai dalyvavo varžybose, kuriose jų sukurti robotai rinko šiukšles. Per šias varžybas mokiniai galėjo patobulinti savo konstrukcijas ir kodus, siekdami, kad robotai veiktų kuo tiksliau ir greičiau. Be to, mokiniai turėjo galimybę reflektuoti apie atliktą darbą, aptarti iššūkius ir sprendimus, bei pasidalinti komandinės veiklos patirtimi.
Dalyviai:
Užsiėmime dalyvavo Šiaulių miesto pradinukai iš šių mokyklų:
Šiaulių „Rasos“ progimnazija
Šiaulių Centro pradinė mokykla
Šiaulių „Romuvos“ progimnazija
Rezultatai:
Užsiėmimo metu mokiniai ne tik pagilino savo žinias apie mechanikos principus ir robotų judėjimo valdymą, bet ir įgijo praktinės patirties, kurią galės pritaikyti ateityje. Jie sukūrė ir patobulino judančius robotus, patyrė, kaip inžinerija, technologijos ir komandinė veikla gali būti taikomos sprendžiant praktines užduotis.
Kompetencijos:
Pažinimo kompetencija: Mokiniai gilino savo žinias apie mechanikos ir robotikos principus ir jų taikymą realiuose techniniuose sprendimuose.
Skaitmeninė kompetencija: Mokiniai dirbo su programavimo platformomis, kūrė ir testavo robotų valdymo algoritmus.
Kūrybiškumo kompetencija: Mokiniai konstravo skirtingus robotų modelius, išbandė įvairias idėjas ir ieškojo techninių sprendimų.
Socialinė ir emocinė kompetencija: Mokiniai bendradarbiavo komandoje, priėmė sprendimus, reflektavo veiklą ir dalijosi atsakomybe.
Finansavimas:
Programa buvo finansuojama Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšomis.

Autorius:
Jurgita Žukauskienė, Neringa Urbonienė

Nuotraukos:
Jurgita Žukauskienė, Neringa Urbonienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas