Šiaulių „Saulės“ pradinė mokykla

Europos tapatybės stiprinimas mokykloje: nuo 17 tvarumo dėsnių iki tarptautinio vadovo pedagogams

Šiuolaikiniame ugdyme Europos identiteto stiprinimas yra neatsiejamas nuo atsakomybės už mūsų planetos ateitį jausmo. Mūsų mokykloje įgyvendinamas 2024-2026 m. unikalus projektas rodo, kaip globalūs iššūkiai gali tapti įrankiu ugdyti sąmoningą, kūrybišką ir pilietišką asmenybę.

Tarpdalykinė integracija: Anglų kalba ir Pilietiškumas

Projekto pagrindu tapo 17 Darnaus vystymosi tikslų (DVT) (angl. 17 Sustainable Development Goals). Siekiant gilesnio supratimo, šie tikslai integruojami į visuomeninio ugdymo, anglų kalbos ir dailės pamokas.

Mokiniai ne tik mokosi terminų užsienio kalba, bet ir diskutuoja apie kiekvieno tikslo prasmę: nuo skurdo mažinimo iki klimato kaitos stabdymo. Toks dvikalbis ir tarpdalykinis priėjimas leidžia mokiniams suprasti, kad šios problemos yra globalios– jos vienija mus kaip europiečius ir pasaulio piliečius.

Skaitmeninis raštingumas ir kūryba: „Book Creator“ ir Dailė

Siekdami įtvirtinti žinias, 2c, 3b, 4a, 4b, 4c kl. mokiniai pasitelkė šiuolaikines technologijas. Naudodami „Book Creator“ programėlę, ketvirtų klasių mokiniai sukūrė elektroninę knygą ,,17 darnaus vystymosi tikslų", kurioje pristatė iliustruotus išmoktus darnaus vystymosi tikslus.

Dailės pamokose mokiniai iliustravo kiekvieną dėsnį, vizualiai interpretuodami socialines ir ekologines temas. Tai leido atsiskleisti mokinių kūrybiškumui ir emociniam ryšiui su nagrinėjamomis temomis.

Šventinė kulminacija: Dėsnių girliandos

Artėjant gražiausioms metų šventėms šv. Kalėdoms, projekto veiklos persikėlė į mokyklos erdves. Mokiniai savo darbais papuošė mokyklos stendą, paversdami jį edukacine erdve visai bendruomenei.

Ypač originaliu akcentu tapo pačių mokinių pagamintos „DVT dėsnių girliandos“. Tai simbolinis gestas, parodantis, kad tvarumas ir vertybės yra geriausia puošmena, o šventinis laikotarpis – puikus metas priminti apie gerus darbus ir atsakomybę.

Išliekamoji vertė: Vadovas pasaulio švietėjams

Šis projektas neapsiriboja tik mūsų mokykla. Kartu su projekto šalimis partnerėmis buvo atliktas milžiniškas metodinis darbas – parengtas išsamus vadovas mokytojams:

„Europos tapatybės ir pilietiškumo stiprinimas per DVT, socialinį aktyvizmą ir Living Labs metodiką mokyklose“.

Šiame leidinyje apibendrinta geroji patirtis, kaip taikyti Living Labs (Gyvųjų laboratorijų) metodiką ir skatinti mokinių socialinį aktyvizmą. Džiugu pranešti, kad šiuo vadovu nuo 2026m. pradžios galės naudotis ne tik Europos, bet ir viso pasaulio švietėjai, ieškantys būdų, kaip ugdymo procesą paversti aktualiu ir įtraukiančiu.
 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas