Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą reglamentuojantys dokumentai
Įsivertinimai | Atnaujinta | Dydis | ||
---|---|---|---|---|
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. kovo 29 d. įsakymas Nr. V-267 „Dėl mokyklos, įgyvendinančios bendrojo ugdymo programas, veiklos kokybės įsivertinimo metodikos patvirtinimo“ | 2024-02-06 17:23:53 | |||
Bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo modelis ir rodikliai 2015 m. | 2024-02-06 17:23:53 | |||
Bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo rekomendacijos 2015 m. | 2024-02-06 17:23:53 |
2022-2023 m. m. pasirinkta įsivertinti 4 sritis „Lyderystė ir vadyba“. Tema 4.2. Mokymasis ir veikimas komandomis. Rodikliai: 4.2.1. Veikimas kartu. 4.2.2. Bendradarbiavimas su tėvais.
Išvados:
- Mokyklos personalas siekia bendrų tikslų ir yra viena komanda. Mokytojai mokosi drauge ir vieni iš kitų: dalydamiesi patirtimi, atradimais, sumanymais ir kūriniais, stebėdami kolegų pamokas. Kartu džiaugiasi pavykusiais projektais, pasiekimais, laimėjimais.
- Tėvų informavimo ir švietimo sistema atitinka tėvų poreikius ir mokyklos specifiką.
- Tėvai aktyviai dalyvauja individualiuose ir bendruose susitikimuose su mokytojais. Tačiau neaktyviai dalyvauja mokyklos veiklose, renginiuose, apklausose, nes jiems trukdo nepatogus laikas ar laiko stoka.
- Daugelis mokinių noriai eina į mokyklą, puikiai sutaria su mokytojais, žino, ką turi išmokti, kad gautų tuos įvertinimus, kurių nori.
Rekomendacijos:
- Ieškoti įvairesnių skatinimo formų, kolektyvinių iniciatyvų, padėsiančių tėvus aktyviau įsitraukti į mokyklos bendruomenės gyvenimą.
- Sudaryti tėvams palankias sąlygas dalyvauti mokyklos organizuojamuose tėvų švietimo užsiėmimuose.
- Aktyvinti tėvus domėtis savo vaikų mokymosi pasiekimais, mokykloje teikiama švietimo pagalba vaikui.
- Padėti tėvams ir mokinimas rasti galimybių daryti pažangą ir kelti tolimesnius mokymosi tikslus.
2021-2022 m. m. pasirinkta įsivertinti 2 sritis „Ugdymas(is) ir mokinių patirtys“. Tema 2.2 Vadovavimas mokymui. Rodiklis 2.2.1. Mokymosi lūkesčiai ir mokinių skatinimas.
Išvados:
- Formuluodami pamokos uždavinius mokytojai atsižvelgia į mokinių patirtį, individualias mokymosi galimybes, pateikia probleminį mąstymą skatinančių užduočių.
- Mokiniai nuolat tobulėja – įgyja įvairių naujų įgūdžių.
- Ugdytiniai žino, į ką kreiptis pagalbos, kai kyla sunkumų mokykloje, jiems patinka mokytis kartu su kitais mokiniais.
- Tėvai aiškiai suformuluoja savo lūkesčius dėl vaiko mokymosi ir tiki jo galimybe, padaryti pažangą mokantis.
- Tėvams pateikiama aiški informacija apie jų vaiko mokymosi pasiekimus ir pažangą.
Rekomendacijos:
- Įveiklinti mokinius spręsti savo mokymosi problemas, atliepiant tėvų lūkesčius.
- Mokytojams kartu su mokiniais išsikelti mokymosi tikslus, planuoti jų tolimesnį mokymąsi.
2019-2020 m. m. pasirinkta įsivertinti 4 sritis „Lyderystė ir vadyba“.
Temos: 4.2. Mokymasis ir veikimas komandomis. 3.2. Asmeninis meistriškumas.
Išvados ir rekomendacijos:
- Palaikyti ir skatinti mokyklos mokytojus būti solidaria bendruomene, kurios santykiai grindžiami geranoriškumu vienas kitam ir kolegialia pagalba kryptingai siekiant aukštesnių individualių ir bendrų rezultatų.
- Tobulinti tėvų bendradarbiavimo, informavimo ir švietimo sistemą, diegiant patrauklesnes darbo formas.
- Suorganizuoti ne mažiau kaip 2 masinius renginius, kuriuose ugdytinių artimieji ne tik aktyviai dalyvautų, bet ir prisidėtų prie mokyklos įvaizdžio gerinimo, atskleidžiant mokyklos bendruomenės vertybes ir siekį tapti geresne.
2018-2019 m. m. pasirinkta įsivertinti sritis „Ugdymo(si) aplinkos. Temos: 3.1 Įgalinanti mokytis fizinė aplinka; 3.2. Mokymas be sienų.
Išvados ir rekomendacijos:
- Atlikti pedagogų apklausą ir išsiaiškinti, kokios įrangos ir priemonių trūksta mokykloje.
- Esant galimybėms įrengti krepšinio aikštyną ir bėgimo takus.
- Viešai skelbti mokinių pasiūlymus ir jų įgyvendinimo rezultatus.
- Skatinti pedagogus naudoti virtualias aplinkas.
- Aktyviau integruoti IKT į ugdymo procesą skiriant mokiniams užduotis darbui klasėje ir namuose.
2017-2018 m.m. pasirinkta 2 srities „Ugdymas(is) ir mokinių patirtys“ 2.3. tema „Mokymosi patirtys“ 2.3.1. rodiklis „Mokymasis“ (savivaldumas mokantis, mokymosi konstruktyvumas, mokymosi socialumas).
Išvados ir rekomendacijos:
- Surengti mokytojų praktinį mokymą(si) tema „Kolegialus grįžtamasis ryšys“.
- Dalintis gerąja darbo patirtim, kaip padėti mokiniams išsakyti mintis, mokytis dirbti poroje, drauge analizuoti ir spręsti problemas, kurti bendrą supratimą, priimti tinkamus sprendimus.
2016-2017 m.m. pasirinkta 2.2. temos „Vadovavimas mokymuisi“ 2.2.2. rodiklio „Mokymosi organizavimas“ potemė „Diferencijavimas, individualizavimas, suasmeninimas“.
Išvados ir rekomendacijos:
- Surengti praktinį mokymą ar diskusiją pradinio ugdymo metodinėje taryboje tema „Kaip aš diferencijuoju, individualizuoju, suasmeninu veiklas savo klasėje?“ (2.2.2.)
- Teikti papildomą medžiagą bei rengti trumpalaikius ugdymo projektus ypatingai gabiems mokiniams (2.2.2.)
2015-2016 m.m.pasirinkta tema 2.4.1. „Mokymosi motyvacija".
Išvados ir rekomendacijos:
- Mokykloje organizuoti apskrito stalo diskusiją su „Romuvos“ progimnazijos pedagogais „Kaip aš motyvuoju mokinius?“ (2.4.1.).
- Metodinės tarybos pasitarimų metu dalintis patirtimi, kaip motyvuojame mokinius (2.4.1.).
- Organizuoti bendrus tėvų susirinkimus mokinių mokymosi motyvacijos klausimais (2.4.1.).
- Diferencijuojant užduotis atsižvelgti į mokinių lytį (2.4.1.).
2014-2015 m.m.pasirinkta tema 2.4. „Mokymosi kokybė".
Išvados ir rekomendacijos:
- Įvairinti mokinių mokymosi motyvacijos skatinimo būdus pamokoje (2.4.1.).
- Dalintis gerąja pedagogine patirtimi su kolegomis mokykloje ir mieste, ieškoti naujų darbo metodų, skatinančių mokinių motyvaciją, tarpusavio bendradarbiavimą (2.4.1., 2.4.2., 2.4.3.).
2013-2014 m.m.pasirinkta tema 5.1. „Mokyklos strategija".
- Kasmet mokslo metų pradžioje mokyklos viziją, misiją ir tikslus paskelbti tėvams TAMO dienyne (5.1.1.).
- Atlikti tyrimą ir išsiaiškinti, kokią mokyklos viziją mato tėvai ir ar pritaria metiniams mokyklos iškeltiems tikslams ir uždaviniams (5.1.1.).
- Organizuoti tarpinį veiklos vertinimą (birželio mėnesį), analizuojant ir aptariant pasiektus rezultatus, problemas (5.1.4.).
2012-2013 m.m. pasirinkta tema 1.4. „Mokyklos ryšiai".
Išvados ir rekomendacijos:
- Suburti įvaizdžio formavimo grupę, kuri numatytų mokyklos įvaizdžio atnaujinimo kryptis (1.4.3.).
- Mokyklos veiklos aktualijas pristatyti vietos bendruomenei internetiniame puslapyje, miesto ir šalies žiniasklaidoje (1.4.1.).
- Reprezentuoti mokyklą šalyje, Šiaulių mieste, rengiant projektus, akcijas, šventes ir kt. (1.4.3.).
- Vieną kartą per metus surengti apvaliojo stalo diskusiją su socialiniais partneriais, tobulinant Dainų mikrorajono švietimo įstaigų bendradarbiavimą (1.4.2.).
2011-2012 m.m. pasirinkta tema 2.6. „Vertinimas ugdant".
Išvados ir rekomendacijos:
- Formuluojant mokinių vertinimą laikytis formuojamojo vertinimo kriterijų, konkrečiai nurodant mokinio pasiekimų turinį, spragas ir siekius (2.6.2.).
- Metodinės tarybos pasitarimų metu skleisti gerąją mokytojų darbo patirtį apie vertinimą (2.6.3.).
2010-2011 m.m. pasirinkta tema 1.2. „Pažangos siekiai".
Išvados ir rekomendacijos:
- Mokykloje kasmet vykdyti mokinių ir tėvų apklausą apie jų lūkesčių tenkinimą (1.2.1.).
- Ieškoti įvairių fondų finansuojamų projektų (1.2.1.).
- Kasmet papildyti integruojamas į ugdymo turinį temas (1.2.1.).
- Dalintis gerąja darbo patirtimi, pristatant lankytų kursų, seminarų medžiagą (1.2.3.).
- Bendradarbiavimui su tėvais kiekvienai klasei susikurti bendrą paštą (1.2.3.).
- Išsiaiškinti mokinių motyvacijos ypatumus ir atsižvelgti į juos, organizuojant veiklą (1.2.3.).
- Skirti ypatingą dėmesį gabiems mokiniams (1.2.3.).
2009-2010 m.m. pasirinkta tema 4.2. „Pedagoginė, psichologinė ir socialinė pagalba".
Išvados ir rekomendacijos:
- Organizuoti seminarą mokytojams apie inovatyvių metodų taikymą ugdymo procese (4.2.1.).
- Organizuoti susirinkimą tėvams ,,Pradinių klasių mokinių motyvacijos ypatumai“ (4.2.1.).
- Pakviesti Šiaulių pedagoginės psichologinės tarnybos specialistus ir išklausyti paskaitas: „Konfliktų valdymas“, „Patyčios mokykloje“ (4.2.2.).
- Organizuoti praktinių užsiėmimų ciklą mokiniams „Be patyčių“ (4.2.2.).
- Įpareigoti krizių valdymo darbo grupę parengti mokinių tėvams lankstinuką apie dažniausias psichologines problemas ir jų sprendimo būdus, nurodant informacijos šaltinius, internetinius puslapius, aktualiausią literatūrą (4.2.1.).