Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tikslai ir uždaviniai:
- Padėti mokiniui mokytis ir bręsti kaip asmenybei.
- Padėti mokiniui įsivertinti mokymosi pasiekimų rezultatus.
- Padėti mokytojui įžvelgti mokinio mokymosi galimybes, nustatyti spragas, diferencijuoti ir individualizuoti darbą.
- Suteikti mokiniams jų poreikius atliepiančią pagalbą.
- Suteikti tėvams (globėjams) informaciją apie mokinio mokymąsi.
Mokinių pažanga ir pasiekimai vertinami pusmečiais. Vertinama tai, kas buvo numatyta pasiekti ugdymo procese: mokinių žinios ir supratimas, jų praktinis taikymas, įgūdžiai, pastangos, asmeninė pažanga, orientuojantis „Pradinio ugdymo bendrojoje programoje“ nusakytais mokinių žinių, supratimo, gebėjimų ir nuostatų vertinimo požymiais.
Lygiai, pasiekimai |
Nepatenkinamas |
Patenkinamas |
Pagrindinis |
Aukštesnysis |
---|---|---|---|---|
Nuostatos |
Nepasiektas patenkinamas mokymosi pasiekimų lygis. |
Kartais stengiasi atlikti užduotis, tolerantiškai išklausyti klasės draugų nuomonę apie atliktus darbus. |
Stengiasi aktyviai dalyvauti mokymo(si) procese, teigiamai, argumentuojant vertinti savo ir kitų atliktus darbus. |
Noriai mokosi. Domisi atliekama veikla. Nori aktyviai dalyvauti mokymosi procese, pasitiki savo jėgomis atliekant įvairias užduotis. Jaučia atsakomybę už savo darbo rezultatus. Visada noriai padeda kitiems. |
Žinios ir supratimas |
Parodo, kad yra girdėjęs pagrindines sąvokas. |
Paaiškina pagrindines sąvokas, pritaiko analogiškose situacijose. |
Laisvai operuoja pagrindinėmis sąvokomis, pritaiko naujose situacijose. |
|
Gebėjimai |
Mokytojui padedamas kelia klausimus ir bando ieškoti atsakymų. |
Dirbdamas grupėmis formuluoja problemas, planuoja veiklas joms išspręsti. |
Savarankiškai formuluoja problemas, pasirenka ir planuoja veiklas joms išspręsti. |