Pradinukai dalyvavo tarptautiniame skaitymo projekte „Kartu paskaitykim knygelę“

Mūsų mokykloje įgyvendinama skaitymo strategija „SKAITau“, kurios tikslas – skatinti skaitymą, lavinti kritinį mąstymą, turtinti žodyną, stiprinti rašytinę ir sakytinę kalbą bei ugdyti emocinį intelektą. Skaitymo įgūdžių tobulinimas yra viena iš svarbiausių pradinio ugdymo krypčių, todėl mokyklos pradinių klasių mokiniai aktyviai dalyvauja įvairiose skaitymo skatinimo veiklose.

Vienas iš tokių projektų – „Kartu paskaitykim knygelę“, kurį inicijavo Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelis-darželis. Tai tarptautinis projektas, skirtas ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo mokiniams, siekiant skatinti vaikų domėjimąsi knygomis, puoselėti lietuvišką literatūrą, plėsti žinias apie Lietuvos rašytojus ir jų kūrybą.

Mūsų mokykloje šiame projekte dalyvavo trys Visos dienos mokyklos (VDM) grupės – 1–2 klasių mokiniai. Kiekviena grupė pasirinko skirtingas knygas, kurios tapo ne tik skaitymo, bet ir įvairių kūrybinių veiklų pagrindu.

II VDM grupės mokiniai skaitė Evelinos Daciūtės knygą „Lapė yra laimė“. Ši jautri ir prasminga istorija apie draugystę, laimės paieškas ir gyvenimo džiaugsmą paskatino vaikus ne tik skaityti, bet ir kurti. Perskaitę knygą, mokiniai piešė iliustracijas, lipdė knygos personažus, inscenizavo istorijos epizodus ir diskutavo apie draugystės svarbą kasdieniame gyvenime.

III VDM grupė pasirinko skaityti knygą „Drambliai ėjo į svečius“. Skaitymas tapo ne tik pažintine veikla, bet ir kūrybiniu procesu – vaikai piešė dramblius, gamino juos iš spalvoto popieriaus, kirpo akis, lankstė straublius. Per šią veiklą mokiniai ne tik lavino savo kūrybinius gebėjimus, bet ir stiprino smulkiosios motorikos įgūdžius.

IV VDM grupės mokiniai mokyklos bibliotekoje skaitė net dvi Evelinos Daciūtės knygas – „Kas pažįsta Šmikį Bilbą?“ ir „Geriausia gimtadienio dovana“. Skaitymas tapo puikia pradžia įvairiapusėms veikloms: mokiniai rašė pasakojimus apie savo svajonių gimtadienį, piešė dovanų iliustracijas naudodamiesi kompiuteriu, atliko apklausas apie artimųjų svajones ir surinktus duomenis pavaizdavo diagramomis. Šios veiklos skatino ne tik kūrybiškumą, bet ir loginį mąstymą, gebėjimą analizuoti informaciją bei argumentuotai reikšti mintis.

Dalyvavimas projekte „Kartu paskaitykim knygelę“ mokiniams suteikė ne tik skaitymo džiaugsmą, bet ir galimybę aktyviai įsitraukti į kūrybinį procesą, ugdyti savo meninius, komunikacinius ir analitinius gebėjimus. Tokios iniciatyvos prisideda prie skaitymo įpročių formavimo ir padeda vaikams atrasti knygų pasaulio prasmę bei grožį.

Dėkojame projekto organizatoriams už šią prasmingą iniciatyvą, o mokiniams ir mokytojoms – už aktyvų dalyvavimą ir kūrybišką veiklų įgyvendinimą.

Autorius:
Felicija Jocienė, Elvyra Labanauskienė, Edita Česnauskienė

Nuotraukos:
Mokytojos

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas