Šiaulių „Saulės“ pradinė mokykla

PUG, 2-4 klasių mikroklimato tyrimas

  • Paskelbė : Dovydas Stanelis
  • Paskelbta: 2025-12-22
  • Kategorija: Tyrimai

Klasės mikroklimatas

Klasės mikroklimatas – tai kompleksinė socialinių, emocinių, psichologinių ir organizacinių veiksnių visuma, apibūdinanti tarpasmeninių santykių ir bendravimo kokybę konkrečioje mokinių grupėje.

Jis apima mokytojo ir mokinių tarpusavio sąveikas, mokinių tarpusavio santykius, emocinę atmosferą, elgesio normas, bendravimo kultūrą ir mokymo proceso organizavimo būdus. Mikroklimatas laikomas viena iš pagrindinių mokymosi aplinkos dimensijų, darančių tiesioginę įtaką mokinių mokymosi motyvacijai, akademiniams pasiekimams, psichologiniam saugumui bei socialinei raidai.

Mikroklimato komponentai

Akademinėje literatūroje mikroklimatas dažnai siejamas su šiais aspektais:

  • Emocinė atmosfera: pasitikėjimo, palaikymo, saugumo lygis.
  • Socialinė struktūra: grupinės normos, vaidmenys, mokinių tarpusavio santykiai.
  • Pedagoginė sąveika: mokytojo vadovavimo stilius, komunikacijos pobūdis, grįžtamojo ryšio teikimas.
  • Organizaciniai aspektai: taisyklių aiškumas, klasės valdymo sistema, veiklų struktūra.
  • Fizinės aplinkos parametrai: erdvės išdėstymas, triukšmo lygis, aplinkos estetiniai elementai.

Poveikis ugdymo kokybei

Moksliniai tyrimai rodo, kad palankus klasės mikroklimatas skatina mokinių įsitraukimą, mažina elgesio sunkumų tikimybę, stiprina tarpusavio ryšius ir gerina emocinę savijautą. Dėl šių priežasčių jis laikomas vienu iš esminių kokybiškos ugdymo aplinkos komponentų.

Su tyrimo rezultatais galima susipažinti čia:

 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas