Vizualinė įsivertinimo priemonė „Matuoklis“ - sąmoningam mokymuisi skatinti

Mūsų mokyklos mokytoja Felicija Navakienė sukūrė ir praktikoje išbandė mokinių pasiekimų įsivertinimo vizualinę priemonę „Matuoklis“. Šio įrankio tikslas - padėti pradinių klasių mokiniams savarankiškai įsivertinti savo emocijas, veiklą ir darbo rezultatus matematikos pamokose. Priemonė padeda vaikams sąmoningai reflektuoti apie mokymosi procesą, atpažinti stipriąsias ir silpnąsias vietas, stebėti asmeninę pažangą bei ugdo atsakomybės jausmą.

„Matuoklis“ yra mokėjimo mokytis kompetencijos vertinimo priemonė, kuri integraliai prisideda prie pažinimo, socialinės, emocinės ir sveikos gyvensenos bei pilietiškumo kompetencijų ugdymo.

Priemonę sudaro 22 laminuotos (A5 formato) įsivertinimo kortelės, dviejų spalvų flomasteriai (žalia ir geltona) bei kempinėlės. Kortelės priekinėje pusėje pateikti keturi stulpeliai, kuriuose mokiniai fiksuoja:

Emocinę būseną pamokos pradžioje. Pasirenkamas ir nuspalvinamas apskritimas, atspindintis emocinę savijautą (nuo nerimo iki džiaugsmo).

Atliktus veiksmus pamokoje. Mokiniai nuspalvina tiek trikampių, kiek užduočių atliko. Spalva pasirenkama pagal darbo pobūdį: žalia - už savarankišką darbą, geltona - už užduotis, atliktas su mokytojo pagalba.

Darbų įvertinimą taškais. Mokiniai įsivertina rezultatus pagal 1 - 8 taškų skalę. Mokytojas gali nurodyti taškų sumą už kiekvieną užduotį.

Emocinę būseną pamokos pabaigoje. Vėl pasirenkamas apskritimas, parodantis emocijų pokytį po pamokos.

Kortelės kitoje pusėje pateikta linijinė diagrama, kurioje mokiniai žymi, kiek užduočių atliko kiekvienoje savaitės pamokoje. Tai padeda vizualiai stebėti ilgalaikį individualų progresą.

Ši priemonė yra naudinga tiek mokiniui, tiek mokytojui. Mokiniai mokosi stebėti savo pažangą, geriau supranta mokymosi patirtį ir stiprina savirefleksijos įgūdžius. Mokytojui tai - pagalbinė priemonė, leidžianti įžvelgti mokinių įsitraukimą, emocinę savijautą bei mokymosi eigą. „Matuoklis“ gali būti naudojamas tiek individualiai, tiek grupiniuose aptarimuose refleksijos metu.

Tokios praktinės priemonės padeda formuoti pozityvų ir atsakingą požiūrį į mokymąsi, skatina vaikų savarankiškumą bei motyvaciją.

Autorius:
Felicija Navakienė

Nuotraukos:
Felicija Navakienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas