Jaunieji inžinieriai: tiltų statybos iššūkis

4a ir 4b klasių mokiniai per technologijų pamokas susipažino su inžinerinės konstrukcijos principais, mokėsi skaityti brėžinius ir juos praktiškai pritaikyti. Pamokų metu mokiniai konstravo tiltus, remdamiesi pateiktomis schemomis, bei analizavo, kokie konstrukciniai sprendimai lemia statinio stabilumą ir patvarumą.

Praktinė veikla suteikė galimybę ne tik įgyti naujų techninių įgūdžių, bet ir lavinti kūrybiškumą bei kritinį mąstymą. Mokiniai išbandė įvairias tiltų konstrukcijas, jas stiprino, ieškojo sprendimų, kaip padidinti jų atsparumą apkrovoms. Eksperimentuodami jie stebėjo, kaip skirtingos medžiagos ir konstrukcijų formos veikia bendrą statinio tvirtumą, taip pat atliko testus, siekdami nustatyti, kurios konstrukcijos atlaiko didžiausią svorį.

Ši praktinė užduotis skatino ne tik technologinį ir inžinerinį mąstymą, bet ir komandinį darbą. Dirbdami grupėse, mokiniai tarėsi, dalijosi atsakomybėmis, drauge sprendė kylančias problemas ir diskutavo apie galimus patobulinimus. Pamokos metu jie susidūrė su įvairiais iššūkiais, kuriuos sėkmingai įveikė, mokėsi nepasiduoti ir ieškoti kūrybiškų sprendimų.

Tokie užsiėmimai yra svarbi ugdymo dalis, padedanti mokiniams įgyti ne tik teorinių, bet ir praktinių įgūdžių, kurie bus naudingi ateityje. Inžineriniai projektai ugdo gebėjimą analizuoti, planuoti, bendradarbiauti bei kritiškai vertinti savo ir kitų atliktą darbą. Be to, įtraukios praktinės veiklos skatina mokinių motyvaciją mokytis ir gilinti žinias įvairiose STEAM srityse.

Jaunieji inžinieriai džiaugėsi rezultatais ir dalijosi įspūdžiais apie tai, kokie statybiniai sprendimai pasirodė veiksmingiausi. Tokia patirtis neabejotinai prisideda prie jų technologinio raštingumo ugdymo ir gali tapti pirmuoju žingsniu į gilesnį susidomėjimą inžinerija, architektūra ar dizainu.

Autorius:
Felicija Navakienė, Eralda Piktūrnienė

Nuotraukos:
Felicija Navakienė, Eralda Piktūrnienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas