Erasmus projekto įgyvendinimas buvo grindžiamas akreditacijos projekte numatytu tikslu, veiklomis ir rezultatais. Veiklos leido sukurti pirminį Šiaulių „Saulės“ pradinės mokyklos mokinių matematinių pasiekimų gerinimo modelio, grindžiamą probleminiu mokymusi (MATau-PRO) projektą, kuriame yra: 1) probleminiu mokymusi grindžiamo pamokos modelio projektas (pamokos aprašas) išbandytas (vedant atviras pamokas) 6 mokyklos mokytojų (5 pradinių klasių mokytojai ir 1 karjeros specialistas); 2) matematinių pasiekimų asmeninės pažangos stebėsenos ir įvertinimo įrankiai (parengti įrankių pagrindimai, pristatyti mokyklos mokytojams ir 1 pradinių klasių mokytojo išbandyti praktiškai, dirbant su 4 klasės mokiniais); 3) aprašyti matematikos dalyko mokymui naudotini metodai - integruoti žaidybiniai metodai ir dirbtinis intelektas, SET metodas, SAMR modelis ir manipuliacinių priemonių prieiga abstrakčioms sąvokoms vizualizuoti (atnaujinta 15 proc. taikomų metodų matematinių gebėjimų ugdymui); 4) aprašyti skaitmeniniai ištekliai matematinių gebėjimų ugdymui: Kahoot, LearningApps, Wordwall, Genially, Quizizz, Plickers, Canva ir „Pabėgimo kambarys“, sukurtas su LearningApps (įsisavinti 8 skaitmeniniai ištekliai). Šio finansavimo laikotarpio metu – 2025 m. vasario 26 d. atnaujintas mokyklos matematinių pasiekimų gerinimo planas „MATau“, integruojant veiklas, susijusias su probleminio mokymosi prieigomis, skaitmeninių įrankių naudojimu, didesniu bendruomenės įsitraukimu į šios srities pasiekimų gerinimą. Planas pristatytas mokyklos mokytojams ir įgyvendinamas tiek formaliajame, tiek neformaliajame ugdyme. Minėtas planas taip pat integruotas į Visos dienos mokyklos I modelio grupių veiklas. Taigi, mokyklos priimti sprendimai leidžia užtikrinti visapusišką ir sistemingą probleminiu mokymusi grindžiamą, matematinių pasiekimų gerinimą, laikantis schemos: pamoka-neformaliojo ugdymo veikla-Visos dienos mokyklos grupės veikla.
Įgyvendinant projekto veiklas, buvo priimtas sprendimas 2024–2025 mokslo metais mokykloje inicijuoti neformaliojo ugdymo programą pirmų klasių mokiniams, t.y. „Jaunųjų matematikų akademija“, 2025-2026 m.m. ši programa įgyvendinama antrose klasėse. Šios programos iniciatorė 1 pradinių klasių mokytoja, dalyvavusi kursuose „Project-Based Learning for Primary School“.
Toks sprendimas grindžiamas Erasmus plano siekiu užtikrinti ilgalaikę pažangą bei ugdymo nuoseklumą.
Erasmus planas skatino mokytojų bendradarbiavimą bei tarptautinės patirties sklaidą. Mokykloje organizuotos atviros pamokos (6 mokyklos mokytojai: 5 pradinių klasių mokytojai 1 karjeros specialistas) pagal „kolega– kolegai“ metodą, pamokų stebėjimai papildyti probleminio mokymosi elementų analize. Esminiu sprendimu tapo pedagogų įgalinimas dalintis patirtimi tarptautiniu mastu, t.y. 2025 m. balandžio 30 d. mokyklos mokytojų, dalyvavusių kursuose „Project-Based Learning for Primary School“ ir „Math + Games x Innovation = Fun2“, organizuota tarptautinė metodinė-praktinė konferencija „Inovatyvus matematikos ugdymas: strategijos, įrankiai ir praktikos“.
Erasmus planas siejamas su inovacijų diegimu, todėl pedagogų, sudalyvavus mobilumo kursuose, buvo nukreipti į praktinių įrankių matematinių pasiekimų gerinimui kūrimą ir išbandymą. Mokytojai sukūrė ir praktiškai išbandė matematinių pasiekimų pažangos stebėsenos ir vertinimo įrankius: „Aktyvatorius“ – mokinių įsivertinimo priemonė, leidžianti spalviniais ženklais pažymėti užduočių atlikimą. Ji padeda mokiniams stebėti savo aktyvumą, skatina sąmoningumą ir atsakomybę už mokymąsi. „Matuoklis“ – vizualinis matematikos pasiekimų stebėsenos įrankis, leidžiantis fiksuoti mokymosi pažangą ir emocinę būseną, padedantis diferencijuoti ugdymą, ypač pritaikytas SUP turintiems mokiniams. Taip pat sukurtos papildomos mokymo priemonės: „Garsų skaičiuoklis“ (paskirtis – lavinti vaikų klausymo ir dėmesio koncentraciją, skatinti matematinių gebėjimų vystymąsi, kūrybiškumą bei loginį mąstymą per interaktyvų žaidimą), „Geometriniai kūnai ir figūros“ (paskirtis - suteikti mokiniams aiškų supratimą apie plokštumines figūras ir erdvinius kūnus).
Projekto veiklų įgyvendinimas įgalino mokyklos bendruomenę ieškoti papildomų galimybių prisidėti prie mokinių matematinių pasiekimų gerinimo, todėl nuo 2025 m. rugpjūčio 27 d. registruota sutartis su Vilniaus universitetu. Šios sutarties objektas – Universiteto Ugdymo mokslo instituto tyrėjų ir Mokyklos bendruomenės bendradarbiavimas, vykdant edukacinių tyrimų proveržio projektą „DigiMaths4All: Matematikos problemų sprendimo taikant technologijomis grindžiamą mokymąsi ir informatinį mąstymą stiprinimas, Nr. P-EDU-23-13“ (toliau – Tyrimas), kurio tikslas − ištirti ketvirtųjų klasių mokinių matematikos mokymosi įgūdžius atliekant intervencijas: 1) praturtinant matematikos pamokas žaidybinimo elementais, 2) integruojant matematikos pamokas su informatinį mąstymą ugdančiais uždaviniais
Svarbus sprendimas buvo nuoseklus nacionalinių pasiekimų rezultatų stebėjimas ir jų rezultatų analizė. Mokyklos NMPP matematikos rezultatai (2022 m. – 71 %; 2023 m. – 72,5%.2024 m. – 77,3%; 2025 m. – 78 %) viršijo šalies vidurkį ir mokyklos bendruomenei rodo, kad nuoseklus sutartų priemonių taikymas, taip pat probleminiu mokymusi grindžiamo matematikos dalyko organizavimas, kuria aiškia pridėtinę vertę matematikos pasiekimų gerinimui.
-
Skirta Erasmus+ dotacija
- Paskelbta: 2025-05-23
- Kategorija: Aktualijos
Šiaulių „Saulės“ pradinei mokyklai 2025-2026 metams suteiktas finansavimas tarpt... -
Matematika pradinėse klasėse: norima sužinoti, ką galime da...
- Paskelbta: 2025-04-03
- Kategorija: Aktualijos
Mokykla tapo Vilniaus universiteto projekto Matematikos problemų sprendimo taika... -
VISOS DIENOS MOKYLOS GRUPĖSE – „MATau“ IR „SKAITau“
- Paskelbta: 2025-03-24
- Kategorija: Aktualijos
Mokyklos mokytojai 2024 m. kūrė ir išgrynino dvi labai svarbias vaikų pasiekimų... -
„LAISVĖS KODAS – 35“ ŠIAULIUOSE
- Paskelbta: 2025-03-06
- Kategorija: Aktualijos
2025 m. kovo 11 d. 19 val. Prisikėlimo aikštėje, Šiauliuose, vyks šventinis reng... -
ŠVIETIMAS TVARIAM VYSTYMUISI
- Paskelbta: 2025-02-20
- Kategorija: Aktualijos
Tarptautinės metodinės-praktinės konferencijos „Švietimas tvariam vystymuisi“ pr... -
Priklausomybė nuo interneto ir video žaidimų
- Paskelbta: 2025-01-22
- Kategorija: Aktualijos
Daugelis veiklų internete gali sukelti problemų, jei yra naudojamos nesaikingai,... -
Konferencija „Švietimas tvariam vystymuisi“
- Paskelbta: 2025-01-22
- Kategorija: Aktualijos
Kviečiame mokytojus, švietimo pagalbos specialistus, tyrėjus, visuomenininkus, k... -
Nukentėjote nuo neapykantą kurstančios kalbos ar neapykanto...
- Paskelbta: 2024-12-23
- Kategorija: Aktualijos
Viešai (žodžiu, raštu ar kita forma) iš Jūsų tyčiojasi, Jus niekino, skatino kit... -
Mažos knygelės - svarbios istorijos
- Paskelbta: 2024-12-20
- Kategorija: Aktualijos
Šiemet visą Advento laikotarpį 1b ir 2a klasės mokinukus lankė knygiukai - tai t...