Įsivertinimo įrankis „Aktyvatorius“

Šiaulių „Saulės“ pradinės mokyklos mokytoja Felicija Navakienė parengė ir aprobavo mokinių pasiekimų įsivertinimo įrankį-korteles „Aktyvatorius“. Sukurti įrankio tikslas – padėti mokiniams stebėti ir fiksuoti savo aktyvumą pamokose bei įsivertinti, kaip sekasi atlikti užduotis pamokų/veiklų metu. Įsivertinimo kortelės „Aktyvatorius“ – tai mokėjimo mokytis kompetencijos vertinimo įrankis, kuris kartu ugdo ir pažinimo, SESG bei pilietiškumo kompetencijas. 

Priemonę sudaro 22 (A5) laminuotos įsivertinimo kortelės, trijų spalvų  flomasteriai (žalios, geltonos, raudonos) ir kempinėlės kortelėms nuvalyti. 

Priemonės panaudojimas. „Aktyvatoriaus“ kortelėje yra skaičių, nuo 1 iki 9 stulpelis, kuriame žymimas veiklos pamokoje intensyvumas/aktyvumas. Keturi likę stulpeliai nurodo pagrindinius mokomuosius dalykus: lietuvių kalbą ir literatūrą, matematiką, gamtos mokslus ir visuomeninį ugdymą. Mokiniai, pamokoje po kiekvienos užduoties atlikimo „Aktyvatoriuje“, atitinkamame stulpelyje, nuspalvina vieną eilutę pasirinkta spalva.  Spalva pasirenkama pagal tai, kaip suprato ir kaip teisingai atliko užduotį. Žalia spalva spalvinama, kai užduotis atlikta teisingai, geltona – kai atliekant užduotį buvo reikalinga mokytojo ar draugo pagalba, raudona – kai užduoties suprasti ir išspręsti nepavyko. Taip pat mokiniai vertina save pagal aktyvumą pamokoje. Tie, kurie pamokos metu buvo aktyvūs, atliko visas užduotis, atsakinėjo į klausimus, papildomai spalvina vieną eilutę žalia spalva. Aktyvatorių rodmenis galima fiksuoti ir bendroje visos klasės lentelėje, taip vertinant visos savaitės mokinių darbą pamokose. Aktyvumo taškai sumuojasi ir virsta pagyrimais dienyne ar papildomais taškais įvertinimuose.

Įsivertinimo kortelės „Aktyvatorius“ yra puikus įrankis, kuris padeda mokiniams pamatyti ir pamatuoti savo darbą pamokose/veiklose bei numatyti mokymosi tikslus, įsivertinti, ką jau moka, o ko dar reiktų pasimokyti.

Įsivertinimo įrankis „Aktyvatorius“ yra išskirtinė metodinė priemonė, kuri ne tik padeda mokiniams įsivertinti sėkmės ir nesėkmės, tai puikus įrankis mokytojui pamatyti, kurios užduotys lengviau įveikiamos, o prie kurių verta padirbėti papildomai.

Autorius:
Felicija Navakienė

Nuotraukos:
Felicija Navakienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas